سینمای بین الملل, فیلم و سریال

بهترین سریال های تاریخی که باید ببینید

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

بهترین سریال های تاریخی که نباید از دست داد

1-سریال the last kingdom

در طول حمله وایکینگ‌ها به بریتانیا در کودکی پدرش کشته و خود به اسارت گرفته می‌شود، پس از مدتی توسط یکی از فرماندهان وایکینگ ملقب به Ragnar the Fearless آزاد شده و به فرزندخواندگی پذیرفته می‌شود رفتار مناسب اعضای این خانواده با او و نحوه زندگی آزادانه آنها او را به این خانواده نزدیک و تبدیل به یکی از آنها می‌کند.

 
2-سریال boardwalk empire
ناکی تامپسون سیاستمداری است که در شهر آتلانتیک سیتی ظهور پیدا می‌کند و کنترل این شهر را در طول دوره ممنوعیت الکل در ایالات متحده بین دهه ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ در اختیار می‌گیرد. ناکی در زندگی سیاسی و شخصی خود با افراد مختلفی از جمله تبهکاران، سیاستمداران، مامورین دولتی و مردم عادی در تعامل و ارتباط است.
 
3-سریال band of brothers
این مینی سریال ماجرای گروهانی از نیروهای چترباز آمریکایی را از دوران آموزش در آمریکا و انگلیس تا پایان جنگ جهانی دوم در آلمان تعقیب می کند. ماجرا کاملا بر اساس واقعیت است و به نحوی که در انتهای هر قسمت کهنه سربازهایی که در سریال دوران جوانی آنها را می بینیم، هر کدام چند جمله ای مرتبط با مضمون سریال توضیح می دهند...
 
4-سریال john adams
مینی‌سریال آمریکایی محصول شبکهٔ HBO است که در سال ۲۰۰۸ در ۷ قسمت تولید شد. این مینی سریال بازگو کنندهٔ زندگی سیاسی جان آدامز دومین رئیس‌جمهور ایالات متحده و نقش وی در بنیان آن کشور است. مینی سریال توسط تام هوپر کارگردانی شد و فیلم‌نامهٔ آن براساس کتاب جان آدامز نوشتهٔ دیوید مک کالو مورخ آمریکایی به رشتهٔ تحریر درآمد. جان آدامز بعد از پخش مورد استقبال منتقدان واقع شد و بازیگران آن به خاطر ایفای نقش‌های خود مورد تحسین قرار گرفتند. پل جیاماتی، لورا لینی و تام ویلکینسون به ترتیب به خاطر ایفای نقش‌های جان آدامز، ابیگل آدامز و بنجامین فرانکلین برندهٔ جایزهٔ گلدن گلوب شدند. در مراسم سالانهٔ جوایز امی نیز جان آدامز موفق شد با بردن ۱۳ جایزه از ۲۳ نامزدی رکورد دریافت جوایز امی را که پیش از آن در اختیار فرشتگان در آمریکا بود بشکند.
 
5-سریال the chosen
یک مرد به نام ژاک مورارد در سال 1940 به مکزیک می رسد و ادعا می کند که یک بلژیکی است که از جنگ در اروپا فرار می کند تا به یک دوست دخترش، یکی از دبیران لئون تروتسکی پناهنده، بپیوندد. اما هیچ کس نمی داند که در واقع این مرد جوان معمولی و شاد در واقع یک عامل گرافیکی (سرویس مخفی شوروی) است و به تروتسکی فرستاده شده است
 
6- سریال the crown
خلاصه داستان: سریال تاج، ماجراها و اتفاقاتی که در دو مکان از معروف ترین مکان های دنیا، یعنی کاخ باکینگهام (اقامتگاه اصلی خانواده سلطنتی بریتانیا) و شماره ۱۰ خیابان داونینگ (خانه و دفتر کار رسمی نخست‌ وزیر و مرکز دولت پادشاهی بریتانیا) رخ می دهد را بازگو می کند. سریال تاج که در ژانر زندگینامه ای، تاریخی و درام ساخته شده، پرده از بسیاری ماجراها و رخدادهای مهمی که در پس رخدادهای بزرگ نیمه دوم قرن بیستم نهفته بودند برداشته است. این سریال تماشایی روایتی همه جانبه از خانواده سلطنتی بریتانیا و سیاستمداران این کشور را با محوریت زندگی ملکه الیزابت دوم به تصویر کشیده است.
 
7-سریال poldark
راس پولدارک پس از جنگ تصمیم می گیرد برای اینکه به جرم قاچاق محاکمه نشود، دختر مورد علاقه اش الیزابت را ترک کند و به ارتش ملحق شود. وقتی سه سال بعد به خانه بر می گردد متوجه می شود که پدرش در غیاب او مُرده، خانه بزرگ آنها ویران شده، ثروتشان از دست رفته و معشوقه اش به نامزدی پسر عمویش در آمده است.
 
8- سریال vikings
خلاصه داستان این سریال در خصوص زندگی “راگنا لودبروک” یک وایکینگ کشاورز که از مهم ترین وایکینگ های تاریخ بوده می باشد؛ علاوه بر به تصویر کشیدن زندگی نامه راگنا، این سریال مخاطب را با آداب و رسوم تاریخ وایکینگ ها نیز آشنا می کند. با وجود اینکه وایکینگ ها دریانوردان ماهری بودند اما از محدوده های شناخته شده دور نمی شدند چرا که نمی توانستند موقعیت خود را در دریا تعیین کنند. راگنا موفق می شود با استفاده از قطب نما کشتی ها را وارد جزیزه بریتانیا کند. شخصیت اصلی این سریال بر اساس داستان زندگی یک وایکینگ ایسلندی ساخته شده که وجود آن در دنیا هنوز تایید نشده است.
 
9-سریال rome
سریال «رم» در واقع داستانِ «روم باستان»، در دوران‌گذار از جمهوری به امپراتوری را روایت می‌کند، داستانی که از تهاجم «ژولیوس سزار» به «سرزمین گل» (فرانسه امروزی) آغاز می‌شود و به مرگِ «مارک آنتونی» (یا همان مارکوس آنتونیوس و ظهور و شکل‌گیری اولین «امپراتور آگوستوس» ختم می‌گردد
 
 
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *